Zdroj: fotobanka automobilky BMW

Test základního BMW X1

8. 11. 2021

Sebejistý. Pohledný. Mohutný. Není řeč o nějakém konkrétním muži, ale o SUV BMW x1. Druhá generace prošla mírným kosmetickým zákrokem a Žena v autě.cz otestovala základní motorizaci se zážehovým tříválcem 18i sDrive o objemu 1,5 litru s výkonem 100 kW. Bude českým řidičkám tato verze stačit?

IMG_6547
Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

Pryč je klasický „retro“ look přídě značky BMW. Vzhled omlazené verze x1 působí chlapáčtějším dojmem, neboť přídi dominují větší „ledvinky“. Názory na ně se různí. Nám se ale příď zdá „ultra-moderní“ a líbí se nám. 

Doba a design se žádá nový „jazyk“. A ten návrháři v BMW rozhodně našli. Stejně tak, jako když se o outfit postará stylista, vypadá BMW x1 se sportovním paketem M a s modrým metalickým lakem Pythonic Blue dokonale.

Perfektní look testovaného SUV BMW x1 doplňují příplatková 19“palcová kola a dokonale svítící fullLED světlomety, LED mlhovky a LED osvětlení dveří.

IMG_6559
Foto: Sabina Kvášová

Nasedáme

Esúvéčka si získala srdce žen díky lepšímu pocitu bezpečí a vyššímu posedu. BMW x1 v tomto ohledu není výjimkou. Sebevědomí za volantem získáte už během prvních pár chvil. Multifunkční volant krásně padne do ruky.

IMG_6556
Foto: Sabina Kvášová

Zatímco zvenku je facelift na první pohled znát, působí interiér vlastně trochu oldschoolovým dojmem. Palubnímu počítači dominují klasické budíky. Vše je naprosto intuitivní a během chvíle se i poprvé za volantem každá řidička s tímto SUV sžije. A to se počítá. 🙂

Palubní desce doslova kraluje dotyková 7“ obrazovka s příjemným ovládáním a pěknou grafikou. Ovládat jde infotainment také na volantu nebo prostřednictvím joystiku vedle řadicí páky.

IMG_6554
Foto: Sabina Kvášová

Překvapivou doménou je u BMW x1 vedle vnímaného komfortu prostornost. „Iksjednička“ dokáže být plnohodnotným autem pro rodiny nebo aktivní páry. Vepředu je velkorysý prostor a v druhé řadě sedadel se svezou dvě děti v autosedačce, a ještě jedno odrostlejší uprostřed. Pokud na to přijde, pojme x1 i tři dospělí.

BMW x1 je „family friendly“ a nabízí také dostatek úložných skrýší. Velmi praktické jsou síťky z druhé strany předních sedadel. Pro rodinný život a zachování pořádku v autě naprosto ideální. Oproti 1. generaci se u BMW x1 zvětšil kufru, a to na 505 litrů. Obrovský nákup nebo kočárek se do takového kufru složí s přehledem.

IMG_6539
Foto: Sabina Kvášová

Jedeme

Pod kapotou testovaného BMW x1 se ukrývá tříválec o objemu 1,5 litru s výkonem 136 koní (100 kW) a hladce řadicí 7stupňový automat. Nastavení různých jízdních režimů mění charakteristiku reakcí automatu a odezvy plynu. Tunu a půl vážící x1 umí zrychlit na 100 km/h za 9,7 vteřiny.

IMG_6560
Foto: Sabina Kvášová

Dynamika je dostatečná. Nedotáčivost se prakticky nedostavuje. Motorizace 18i sDrive je pro běžné řidičky naprosti ideální. Většina řidiček se v drtivé většině s autem pohybuje na silnici, takže fakt, že je testované BMW x1 předokolka, nevytváří sebemenší vrásky na čele. Snad jen, že při ježdění na středočeských silnicích, které mnohdy připomínají tankodrom, je znát tvrdší naladění podvozku.

Testovaný tříválec si nás získal svým kultivovaným chodem. Motor prakticky není slyšet. BMW x1 je velmi dobře odhlučněné. BMW x1 je velmi příjemným společníkem na dlouhých trasách, ale i na běžné každodenní řízení jako je dojíždění do práce nebo v rámci mamacar taxi servisu. 🙂

O dokonalý pocit bezpečí se během jízdy stará plejáda chytrých jízdních a bezpečnostních asistentů jako je například adaptivní tempomat, parkovací asistent s kamerou, asistent pro jízdu v pruzích, hlídání mrtvého úhlu, asistent pro sjíždění kopců atp. Kombinovaná spotřeba paliva se během týdne neúprosného testování pohybovala kolem 8 l/100 kilometrů.

IMG_6544
Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

BMW x1 je bezesporu jedním z nejzajímavějších luxusních SUV na trhu. Když přijde řeč na výběr vhodného auta, umí BMW x1 vzbudit emoce, ale apeluje také na racionální aspekty. Velký kufr, dostatečná prostornost pro rodinu, skvělý výhled z vozu patří vedle optimálních jízdních vlastností a špičkových technologií, jaké ženy očekávají, k základním charakteristikám „iks jedničky“.

Testovaný základ s tříválcem je pro běžné řidičky naprosto na místě. Nabízí dostatek agility a přitom odmění klidnou sílou pohledného a spolehlivého SUV. BMW x1 aktuálně startuje na ceně 806 000 Kč. Cena testované motorizace se vyšplhala 1 201 542 Kč.

Sdílet článek:

Více na webu BMW

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018