Zdroj: fotobanka automobilky DS Automobiles

Testujeme elektromobil DS 3 CROSSBACK

18. 3. 2021

Nečoudíme. Nehlučíme. Dobíjíme. Už pár týdnů brázdíme v elektrickém crossoveru DS 3 CROSSBACK E-Tense ulice velkoměsta. Čím si nás testovaný elektromobil získal a má nějaké pihy na kráse? Odpověď na to, jaký je crossover DS 3 CROSSBACK E-Tense z ženského úhlu pohledu, najdete jedině u nás na webu.

Foto: Sabina Kvášová

Díváme se

DS 3 CROSSBACK E-Tense je městská kočka, kterou už několik týdnů testujeme. Sluší jí to jak před koncertním sálem, tak u nabíječky.

Foto: Sabina Kvášová

Karoserie modelu DS3 CROSSBACK má svůj nezaměnitelný půvab. Ten je znásoben matně chromovanou maskou chladiče DS Wings, světly s technologií DS Matrix LED Vision, integrovanými klikami dveří a perleťovým odstínem Cristal Pearl, který na světle nabízí atraktivní odlesky.

Jen espézetky EL dávají tušit, že se jedná o nízkoemisní, v našem případě dokonce bezemisní vůz. Jinak vypadá E-Tense na chlup stejně jako DS 3 CROSSBACK na benzín. K výhodám DS 3 Crossback E-Tense tak tedy patří nulové poplatky na dálnici ale i za parkování v modrých zónách.

Nasedáme

Vytříbený styl modelu DS si nás opravdu získal – stejně tak jako unikátní detaily a ruční řemeslná práce. Použité motivy a kvalita materiálů odpovídají zpracování používanému u těch nejluxusnějších kabelek či designových sedaček. Unikátní je také perlové prošití koženého čalounění. Také prvotřídní akustické provedení zajišťuje výjimečný komfort a zvukovou izolaci.

Palubní desce dominuje velká 10″ palcová dotyková obrazovka s infotainmentem, který bezchybně funguje. V zóně řidičky se nachází 7″ palcový displej, zobrazující nejdůležitější údaje o jízdě jako je rychlost, dojezd, aktivní asistenti nebo navigace…

Foto: Sabina Kvášová

Ovládání klimatizace je hned pod hlavním diplejem a vše svým tvarem odkazuje na kubistické křivky. Interiér je v DS 3 CROSSBACK je propracovaný do posledního detailu.

Malá výtka směřuje k ergonomii otevírání oken, jehož ovládání je na středovém tunelu a k vyšší pozici madla, kterým se u řidiče a spolujezdce otevírají dveře. Po několika týdnech testování už jsem se s touto ergozměnou zžila…

Foto: Sabina Kvášová

Vepředu je DS 3 CROSSBACK E-Tense velmi prostorným autem. Vzadu je to s místem v okolí kolen horší. DS 3 CROSSBACK rozhodně není rodinným autem. Jako parádní auto pro singles nebo maminky s dětmi je ideální. Velikost kufru je optimální, objem zavazadlového prostoru je 350 litrů.

Jedeme

Na tichý chod a akceleraci se lehce zvykne. Elektromobil dosáhne rychlosti 100 km/h za 9 vteřin. Zejména v nízkých rychlostech je zrychlení pocitově bleskurychlé.

Konkrétně testujeme DS 3 CROSSBACK E-tense s výkonem 100 kW, odpovídající síle 136 koní s maximálním točivým momentem 260 Nm. DS3 CROSSBACK E-Tense vyniká hbitostí a snadnou manévrovatelností. Ve městě se krásně řídí a je stabilní. Líbí se mi jeho komfortní nastavení. Na delších trasách jsme DS 3 CROSSBACK ještě pořádně neotestovali, ale v dalším týdnech to určitě napravíme…

Foto: Sabina Kvášová

Francouzský crossover nabízí tři režimy řízení: eko (pro optimalizaci dojezdu), normal (pro optimální komfort při každodenním používání) a sport. K prodloužení dojezdu jde zvolit silnější režim brzdění B, kdy auto po sundání nohy z plynu silněji rekuperuje.

Foto: Sabina Kvášová

Baterie má kapacitu 50 kW a slibuje dojezd 320 km. V reálných podmínkách je to ale méně. Během testování jsem odpozorovala, že se dojezd počítá z aktuální spotřeby. Při dojezdu je tedy lepší vždy počítat s cca 10kilometrovou rezervou.

Počasí a styl jízdy jsou dvě zásadní proměnné, které ovlivňují hodnotu dojezdu u testovaného elektromobilu. Jezdíte ráda rychle? Pak počítejte, že při 100% nabití, bude baterie hlásit dojezd 230 kilometrů. Je-li minus 10 stupňů Celsia, počítejte s tím, že bude (při 100% nabití) kontrolka hlásat dojezd 110 kilometrů.

nabijecka
Foto: Sabina Kvášová

Když rovna nemáte wallbox doma nebo v práci, pak je nabíjení vždy trošku dobrodružné. Bude veřejná nabíječka volná nebo nebude? Bude fungovat nebo nebude…? 🙂

Nabíjení u rychlonabíjejícího stojanu je jako takové však velmi snadné. Stačí jen nanadat kabel do zásuvky, přiložit čip a nabíjení může začít. V rychlonabíječce (50 kW) se auto na 100 % dobije cca za 2 a půl hodiny. 

Z pohledu bezpečnosti je DS 3 CROSSBACK E-Tense na špičce v použitých technologiích. Nechybí autonomní řízení 2. úrovně DS Drive Assist, adaptivní tempomat, asistent pro jízdu v pruhu nebo důmyslný parkovací asistent pro podélné i kolmé parkování. K zaparkování stačí jediná věc, držet tlačítko Park a počkat, až systém zahájí a dokončí manévr. 🙂

Foto: Sabina Kvášová

Hodnotíme

Idea čisté mobility je lákavá a jízda v DS 3 CROSSBACK po městě – díky tichému a agilnímu chodu – ještě lákavější. „Balení“, v jakém se toto řešení v podobě DS 3 CROSSBACK E-Tense nabízí, je velmi působivé. Modelu DS 3 CROSSBACK E-tense se nedá upřít vytříbený styl a francouzský šmrnc, který se nám ženám líbí stejně jako pařížská haute couture.

Coco Chanel jednou řekla, že: „nejlepší věci v životě jsou zadarmo a ty druhé nejlepší jsou velmi drahé.“ Elektromobily do té druhé skupiny bezesporu patří. V Česku je bez „ekopobídek“ jejich cena vysoká. I přesto má jízda po městě v DS 3 CROSSBACK E-Tense své nepopiratelné kvality – čipernou a zároveň tichou jízdu a design, jehož je radost se dotýkat. Těšíme se na další kilometry…

Foto: Sabina Kvášová

Cena modelu DS 3 Crossback E-tense s výkonem 136 koní startuje na částce 995 000 Kč ve verzi výbavy So Chic.

Sdílet článek:

Více na webu DS

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018