Zdroj: archiv webu

Toyota zvládla přechod na nové emisní normy

16. 9. 2018

Nová homologační pravidla spolu s novou přísnější emisní normou pro auta v České republice začala platit od září. Zkoumají vozy v podmínkách, které se víc blíží běžnému provozu. Některé značky mají proto problémy s dodávkami vozů zákazníkům. Jiné naopak problémy nepociťují.

Foto: archiv webu

Například Toyota ve výrobě plynule přešla na nově homologované modely v první polovině letošního roku a prodává bez výpadků. Toyota, na rozdíl od jiných značek, nemusela řešit poměrně náročné úpravy dieselových motorů, ale soustředila se na benzinové a hybridní agregáty, které si vyžádaly jen drobnou změnu. Současné benzínové motory Toyoty navíc splňují novou normu i bez filtru pevných částic, a jsou proto pro zákazníky levnější a spolehlivější.

Motory Toyoty mají velmi dobrou termodynamickou účinnost a jsou tedy velmi efektivní a úsporné. Stačila proto drobná technologická úprava v hodnotě zhruba 200 eur. Tuto částku navíc automobilka nepřenáší na zákazníka.

Foto: archiv webu

Model Toyota Prius se podle nové emisní normy vyrábí již od listopadu 2017, sportovní GT86 od letošního dubna a v květnu na Euro 6c přešly všechny hlavní modely Aygo, Yaris, Auris, Auris Hybrid, C-HR, C-HR Hybrid, RAV4 a RAV4 Hybrid. V červnu pak následovala Corolla a Land Cruiser.

Nutnost homologace podle nového emisního měření platí od září letošního roku. Vedle přísnějších emisních limitů změna spočívá především v tom, že vozy musí emise i spotřebu splňovat měřit nejen v laboratorních podmínkách, ale i důkladněji v běžném provozu. Měřením navíc musí projít všechny varianty vozu, tedy i auta lišící se rozdílnými pneumatikami. Původně bylo třeba u každého modelu měřit emise a spotřebu pouze u těch variant, které měly jiný motor nebo typ převodovky.

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018