Zdroj: archiv webu

Velká SUV se těší stále většímu zájmu maminek

24. 5. 2016

Dříve bývaly vozy SUV volbou především vášnivých lyžařů a vyznavačů outdoorových aktivit. Dnes po nich touží moderní maminky, mladí do 24 let a také lidé, kterým je přes 50, ale cítí se mladí duchem a vedou aktivní život.

SUV v Evropě vyrostla z okrajové kategorie v jeden z nejvýznamnějších automobilových trendů poslední doby. Vozy SUV jsou totiž atraktivní pro muže i ženy, pro mladší i starší. Výzkum upozornil na skutečnost, že vnímání kategorie SUV prošlo dramatickou proměnou. Celkem 82 % dotazovaných uvedlo, že SUV již nejsou jen luxusní automobily, ale že za posledních pět let klesla jejich spotřeba a staly se šetrnějšími k životnímu prostředí.

Look Who’s Driving Europe’s SUV Boom: ‘Modern Mums,’ Mil
Foto: archiv webu

Pro skupinu moderních maminek je důležitá zejména praktičnost a styl:

  • 91 % z nich uvedlo, že v posledních letech je pro ně důležitější, aby auto ochránilo celou rodinu, a 59 % si tuto schopnost spojuje právě s vozy SUV
  • pro více než 80 % matek je také důležitější než dříve, aby měl vůz dobré jízdní vlastnosti za špatného počasí nebo na špatných silnicích, a 63 % se domnívá, že SUV jsou v tomto ohledu lepší než jiná auta
  • U 56 % dotazovaných z této skupiny získaly v posledních letech na důležitosti vzhled a styl, což jsou atributy, které má 48 % maminek spojené s kategorií SUV

Pro mladé do 24 let je SUV symbolem úspěchu:

  • 47 % mladých lidí touží více než v minulosti, aby jejich auto udělalo dojem na okolí, a 37 % si myslí, že SUV splňují tento požadavek lépe než jiné vozy
  • 45 % chce více než dříve jezdit autem, které je sexy, což jsou pro 35 % z dotazovaných právě SUV
  • pro 36 % z nich je důležitější jezdit autem, ve kterém si připadají mocní či silní, přičemž podle mínění 45 % dotazovaných tomuto požadavku nejlépe odpovídají vozy SUV

Lidé ve věku nad 50 let dnes stále vedou aktivní život:

  • za několik posledních let získala u 81 % respondentů ve věku 50–59 let na důležitosti vyvýšená pozice za volantem; 65 % má tuto vlastnost nejvíce spojenou s kategorií SUV
  • pro 63 % z nich je důležitější než dříve dojet autem všude tam, kam chtějí, a 54 % se domnívá, že nejlépe jim to umožní vozy SUV
  • 44 % uvedlo, že dnes je pro ně důležitější než dříve, aby automobil podporoval aktivní životní styl, a rovněž 44 % si myslí, že nejlepší jsou v tomto ohledu SUV

 

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018