Zdroj: archiv webu

Vybíráme nové auto

26. 10. 2016

Výběr rodinného auta nejen podle barvy

Mnohé manželky či přítelkyně vybírají auto hlavně podle barvy. Nebo je jim přisouzen výběr barvy jako jediného parametru na voze. Vybrat automobil pro rodinu nemusí být ale takovým oříškem, zkusme to třeba na vozech Škoda.

Základní rozdělení rodinných vozů

V automobilovém průmyslu existuje hned několik typů vozidel. Vybírat lze z malých městských vozítek typu Škody Citigo, praktičtější jsou pak třeba Fabie. Následují hatchbacky jako je Rapid Spaceback. Pro rodinu je vhodné se poohlédnout po větších modelech jako je Octavia nebo Superb, nebo jejich prodloužené varianty v konstrukci combi. U typu vozu vždy bude rozhodovat cena, která se vždy s typem, výbavou a kvalitou zpracování daného modelu výrazně navyšuje. Běžnou Fabii Combi se zavazadlovým prostorem 530 litrů seženete kolem 350 tisíc korun, Octavia Combi začíná za hranicí půl milionu a lépe vybavený Superb Combi vyjde na více než 750 tisíc. Vybrat ještě větší auto není vůbec žádný problém. U Škodovky se můžete poohlédnout po modelu Kodiaq, který svou základní cenou předčí i třičtvrtěmilionový Superb.

2012-12-27-new-octavia-engines
Foto: archiv webu

Výběr motorizace

Máte vybraný model, případně se teprve rozhodujete mezi dvěma, třemi modely v určité specifikaci výbavy, tak přichází na řadu motorizace. Ta poměrně často ovlivní cenu a to výrazně. Příkladem nám může být například Octavia Combi. V té úplně nejobyčejnější výbavě v ceně kolem 385 000 korun najdeme pohonnou jednotku 1,2 litru TSI s výkonem 63 kW. Naftový motor s výkonem 66 kW a objemem 1,6 litru pořídíte za podobnou cenu. Pokud chcete o něco výkonnější vůz, nabízí se zde litrový tříválec o výkonu 85 kW. Ten stojí už o 40 tisíc korun více. Se 110 kW pod kapotou v motoru TSI s objemem 1,4 litru zaplatíte oproti základnímu modelu dokonce o 78 000 Kč navíc. A to se stále pohybujeme ve výkonech nikterak závratných.

U Superba Combi ve výbavě Laurin & Klement – tedy té nejvyšší – je cenový rozptyl mezi dvoulitrovým motorem TDI se 110 kW a dvoulitrovým benzínem s výkonem 206 kilowatt a pohonem na všechna čtyři kola 249 tisíc korun. Pokud si vezmeme Range Rover Sport, je cenový rozdíl čtvrt milionu korun jen díky motorizaci směšný. Tam totiž mezi nejnižší a nejvyšší specifikací najdete rozdíl 1,9 milionu korun.

Ideální je tedy volit vhodnou výbavu a k tomu odpovídající motorizaci. Vždy vychází nejlépe průměrná, střední výbava a běžnější pohonná jednotka. Ta je u modelu Octavia volena v podobě motorů 1,0 TSI (85 kW) nebo 2,0 TDI (110 kW).

octavia-combi-roominess-roominess-04
Foto: archiv webu

Příplatková výbava

Vždy počítejte s nějakou příplatkovou výbavou. Koncern Volkswagen vždy nabídne ve svých cenících příplatkové výbavy něco, co byste očekávali za tu cenu už v základním modelu. Ale ta výbava tam prostě není. Příplatek může být za koberečky, lepší rádio, loketní opěrku. Ale najdete zde i různé jízdní asistenty. Právě asistenti obecně stojí nejvíce peněz. U automobilu za milion korun vás bezpochyby překvapí příplatek 12 000 korun za asistenta pro jízdu v pruzích, který lze považovat v takových vozech jako základ. Příplatky nejsou devízou pouze koncernu Volkswagen. Najdete je u všech výrobců, ať už je to HONDA, TOYOTA nebo Land Rover.

Rodinné combi za rozumnou cenu

Nehledě na výbavu lze říci, že rodinný kombík musí být praktický a musí se s ním dobře jezdit. To máte téměř stoprocentně zaručené u Octavie nebo Superbu od Škodovky, od Volkswagenu u Golfu či Passatu nebo SEATu a jejich modelu Leon ST.

Sdílet článek:

Internetový magazín Žena v autě vydává vydavatelství Srdce Evropy s.r.o., Bořivojova 17, Praha 3, Tel. : +420 222 726 364 | Napište nám | Redakce | Cookies | Ochrana osobních údajů © 2018