Opel Mokka v anketě AUTO MÉHO SRDCE
23. 4. 2021
Opel Mokka je posledním finalistou v anketě AUTO MÉHO SRDCE 2021, který ženská odborná porota této ankety testuje. Menší SUV je nejdostupnějším z modelů ve zúženém, druhém kole hlasování. Jak porotkyně Opel Mokka hodnotí? Bude Mokka jejich šálek kávy? Vítěze ankety se dozvíme už za pár dní. Tady jsou jejich postřehy…
Krásný nový look
Druhá generace modelu Opel Mokka je bezpochyby nejvýraznější letošní novinka od Opelu.
„Tohle auto si z letošních finalistů velmi vážím proto, jak vypadá,“ komentuje vzhled Opelu Mokka porotkyně Tereza Tobiášová.
Nejvýraznějším prvkem při pohledu zepředu je nezaměnitelná „tvář“ Opel Vizor. Kapota je předsazená a za volantem je z Mokky pěkný výhled.
Porotkyně se jednohlasitě už nyní shodnou, že se futuristický vzhled a čistý styling 4,15 m dlouhého kompaktního pětimístného vozu povedl.
Palubní deska s digitálním detoxem
Opel v modelu Mokka vůbec poprvé uvádí přístrojový štít Pure Panel a plně digitalizovaný kokpit (za příplatek). I díky němu působí interiér Mokky moderně a jednoduše zároveň. Méně je někdy více, a proto nový přístrojový štít integruje dva širokoúhlé displeje a zaměřuje se jen na to podstatné.
V rámci „digitálního detoxu“ je ovládání intuitivní a nic řidičku z infotainmentu nerozptyluje při řízení. Nejdůležitější funkce vozu se tak stále ovládají poctivými tlačítky a knoflíky – bez nutnosti složitě procházet nabídku na příplatkové 10“ palcové dotykové obrazovce s navigací.
Mokka překvapivě silná káva
Porotkyně konkrétně otestovaly model Mokka s přeplňovaným motorem 1.2 Turbo o výkonu 100 koní.
Sabina Kvášová jízdní vlastností dále komentuje: „Motor je překvapivě vitální a po dálnici s ním bude běžná řidička krásně „svištět“. Je to agilní dvoukolka s dostatečným zrychlením. V zatáčkách je velmi stabilní.“
K silním stránkám Opelu Mokka patří, jak zmiňuje další porotkyně Veronka Petrů, příjemné řízení a snadné manévrování ve městě. Velmi dobře se s ním parkuje.
„Je tu spousta asistentů, které zachrání život,“ dodává porotkyně Tereza. Opel se snaží zavádět inovativní technologie z vyšších segmentů. V případě Mokky jde například o vyspělý adaptivní tempomat ACC nebo systém aktivního udržování jízdního pruhu. Všechny verze mají elektrickou ruční brzdu nebo systém čtení dopravních značek. K dispozici je také jako čistý elektromobil Mokka-e.
I zkušené řidičky dají na komfort a preferují automatickou převodovkou. Proto byla manuální převodovka u porotkyň zpočátku předmětem zdviženého obočí. Výkon je přenášen přes šestistupňovou převodovku na přední kola. Automat je dnes už standard, který je pro řízení ve městě velmi příjemný. V Opelu Mokka je automat dodáván pouze ve vyšší, 130 koňové motorizaci.
Také tlumení nerovností není v modelu Mokka úplně dokonalé. Na druhou stranu musíme přihlédnout k jeho ceně. Mokka je ve svém segmentu velmi zajímavým modelem.
Opel Mokka je sympatické auto do města. Krásně se řídí, jak ve městě, tak ho jde využít na delší cestování. Jede pěkně a čipernost mu nechybí. Ideální jako druhé auto do rodiny. Vedle autosedačky se do druhé řady sedadel vejde dospělý člověk. Kufr je tak akorát a nabízí 350 litrů objemu. Ke kladným bodům patří bezesporu jeho cena. Základní provedení Opel Mokka startuje na 409 990 Kč.
Už příští týden bude jasné, který ze šestice modelů se stane absolutním vítězem ankety AUTO MÉHO SRDCE 2021…
Hlasujte v anketě DÁMSKÁ AUTOVOLENKA
Vyberte nejlepší auto podle svého gusta. Zúčastněte se hlasování veřejnosti. Stačí kliknout na model, který vás nejvíce oslovil, a odeslat svůj hlas. Hlasovat můžete až do konce srpna.
Více na webu Opel